Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Уздзенскага раённага выканаўчага камітэта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
- Галоўная
- Адно акно
- Аб школе
- Прафсаюз
- Настаўніцкая
- Вучням
- Законным прадстаўнікам
- Сэрвісы
- Выхаваўчая старонка
- Год якасці
- Народны гісторыка-краязнаўчы музей "Ад мінулага да сучаснага"
- Нарматыўныя прававыя дакументы
- Метадычныя рэкамендацыі
- Рэгіанальныя карты дапамогі няпоўнагадовым
- Акцыя "Тры дзясяткі добрых спраў"
- Прафарыентацыя
- Шосты школьны дзень
- Дзяржаўная сімволіка Рэспублікі Беларусь
- План выхаваўчай і ідэалагічнай работы
- Школа Актыўнага Грамадзяніна
- Ваенна-патрыятычнае выхаванне
- Генацыд
- Канікулы
- Тыдзень прысвечаны Дню адзінства
- Педагог арганізатар
- Школьная газета
- Лета-2024
- Месячнік прафілактыкі суіцыдальных паводзін
- Рэспубліканскі сацыяльны праект "Футбол для ўсіх"
- прававое выхаванне
- Акцыя "Вам, гонар Міншчыны, дорым цяпло сваёй душы"
- Бяспека
- Супрацоўніцтва з царквой
- Інавацыйны праект
- Прафілактыка
- Валанцёрскі рух
- 80-ці годдзе вызвалення Беларусі
Тэматычны план
бацькоўскага ўніверсітэта на 2023/2024 навучальны год
Клас
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў, якія вывучаюцца
Тэрміны правядзення
Форма правядзення
Адказныя
I ступень - "Маё дзіця - малодшы школьнік" для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў
1 кл .
Тэма 1. Адаптацыя вучнняў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя вучняў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі . Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы
верасень
гутарка/кансультацыі/рэкамендацыі
Малахава К.М.
3 кл .
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці . Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэры адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў
верасень
гутарка/ рэкамендацыі
Ламака Т.А.
4 кл .
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў
верасень
кансультацыя/ памятка
Дубовік Г.А.
2 кл .
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца . Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзіцяці
кастрычнік
анкетаванне / рэкамендацыі
Крукоўская Л.В.
1 кл .
Тэма 2. Рэжым дня школьніка . Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка
лістапад
кансультацыі/ анкетаванне/напамінак
Малахава К.М.
2 кл .
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя
снежань
дыскусія/рэкамендацыі
Крукоўская Л.В.
3 кл .
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў
снежань
кансультацыя/ памятка
Ламака Т.А..
4 кл .
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер . Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя элементы
снежань
дыскусія/ практыкум/рэкамендацыі
Дубовік Г.А..
1 кл .
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці . Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць
студзень
дыскусія/ памятка
Малахава К.М.
3 кл .
Тэма 3. Здаровая сям'я - здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця
студзень
гутарка/ практыкум
Ламака Т.А.
2 кл .
Тэма 3. Уплывы сям'і на эмацыянальны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем'і са ўтоенай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці
люты
семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг/ рэкамендацыі
Крукоўская Л.В.
4 кл .
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні .Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп'ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп'ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп'ютарам
люты
дыскусія/ семінар-практыкум / памятка
Дубовік Г.А..
1 кл .
Тэма 4. Станоўяыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы . Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці
красавік
псіхалагічны трэнінг/ рэкамендацыі
Малахава К.М.
3 кл .
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін .Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі .Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання
красавік
семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг/ рэкамендацыі
Ламака Т.А.
2 кл .
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і. Выхаванне ў працы. Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць
май
форум/ дыскусія/ майстар-клас
Крукоўская Л.В.
4 кл .
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце
майь
дыскусія/ форум/памятка
Дубовік Г.А.
II ступень - "Маё дзіця - падлетак" для бацькоў вучняў V-IX класаў
5 кл .
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве. Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы
верасень
дыскусія/кансультацыя/рэкамендацыі
Кухарчук В.Р.
6 кл .
Тэма 1. Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і. Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі . Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці
верасень
кансультацыя/ памятка
Кароль М.М.
7 кл .
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў . Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе
верасень
кансультацыя/прэзентацыя/памятка
Яловік С.А.
9 кл .
Тэма 1.Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя ўзроставыя перажыванні. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы
верасень
лекцыя/ канферэнцыя/ вэбінар
Валанцэвіч А.І.
8 кл .
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэтаў і іх дасягненне . Паспяховасць у школе як адзін з фактараў дасягнення мэтаў
кастрычнік
семінар-практыкум/
памятка
Сцец С.А.
5 кл .
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў. Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідарства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як прадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі
лістапад
гутарка/ семінар-практыкум/
памятка
Кухарчук В.Р..
7 кл .
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Проціпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі "групы рызыкі"
лістапад
дыскусія/ прэзентацыя
Яловік С.А.
інспектар ІСН
9 кл .
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з акружаючымі людзьмі Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка
лістапад
трэнінгавы занятак/анкетаванне/рэкамендацыі
Валанцэвіч А.І.
6 кл .
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Асацыяльныя паводзіны падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні асацыяльных паводзін падлеткаў.
снежань
псіхалагічны трэнінг/памятка
Кароль М.М.
8 кл .
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці паводзін "ахвяры"
снежань
семінар-практыкум/
рэкамендацыі
Сцец С.А.
інспектар ІСН
5 кл .
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту
люты
лекцыя/гутарка/ рэкамендацыі
Кухарчук В.Р.
7 кл .
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і .Бацькоўскі аўтарытэт . Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам
люты
дыскусія/ псіхалагічны трэнінг/рэкамендацыі
ЯловікС.А.
9 кл .
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак
люты
семінар-практыкум / памятка
Валанцэвіч А.І.
6 кл .
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкі . Як засцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках
сакавік
круглы стол/семінар-практыкум/ рэкамендацыі
Кароль М.М..
8 кл .
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін
сакавік
семінар- практыкум/ памятка/прэзентацыя
Сцец С.А.
7 кл .
Тэма 4.Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў.
Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех
красавік
гутарка/ псіхалагічны трэнінг
Яловік С.А.
9 кл .
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў . Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці вучняў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі ? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў
красавік
форум/ семінар-практыкум
Валанцэвіч А.І.
5 кл .
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і. Пытанні дысцыпліны ў сям'і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту
травень
круглы стол/ дыскусія/ рэкамендацыі
Кухарчук В.Р.
6 кл .
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін улетку. Небяспека вольнага баўлення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд
травень
семінар-практыкум/ рэкамендацыі
Кароль М.М.
8 кл .
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце "канфлікт". Сямейныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей . Сямейныя канфлікты ў дыядзе «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты . Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў
травень
семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг
Сцец С.А.
III ступень - "Маё дзіця - старшакласнік" для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў
10 кл .
Тэма 1. Здароўе - гэта жыццё. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі . Гіпадынамія - праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі .З ахоўванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня
верасень
псіхалагічны трэнінг/памятка
Нячай С.І.
11 кл .
Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі . Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі .
кастрычнік
семінар-практыкум/рэкамендацыі
Кожух С.У.
10 кл .
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, якое становіцца дарослым
лістапад
псіхалагічны трэнінг/напамінак
Нясай С.І.
11 кл .
Тэма 2. Як засцерагчы дзіця ад залежнасцяў? Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці . Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадоленні: памятка для бацькоў
снежань
семінар-практыкум/рэкамендацыі
Кожух С.У
10 кл .
Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны .Вольныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ранніх палавых кантактаў. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фармаванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя
люты
гутарка/ круглы стол/ памятка
Нячай С.І.
11 кл .
Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця. Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства , нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця
сакавік
круглы стол/ дыскусія/
Кожух С.У Крукоўская Л.В.
10 кл .
Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку набыць упэўненасць у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе
красавік
дыскусія/ рэкамендацыі
Нячай С.І.
11 кл .
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў ? Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы паслаблення ў стрэсавай сітуацыі) . Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да экзаменаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да экзаменаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым навучальнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд
май
семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг/рэкамендацыі
Кожух С.У Бекер І.А.
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце І.А.Бекер