РУС БЕЛ ENG

Бацькоўскі ўніверсітэт

Што ж такое "Бацькоўскі універсітэт"?

  Бацькоўскі універсітэт-гэта адзінства школы і сям'і ў выхаванні і развіцці дзяцей. Веды бацькоў аб мэтанакіраванасці школы і аб тых ідэях, па якіх будуецца ў ёй адукацыйны працэс дабратворна ўплываюць на вынік працы школы і сям'і.

        Супрацоўніцтва сям'і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дазволіць ім лепш даведацца дзіцяці, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцяў, сфармаваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.

            Неабходна зрабіць так, каб школа стала працягам сям'і, а сям'я-працягам школы. Яны павінны узаемна дапаўняць адзін аднаго і складаць адно цэлае. 

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта — павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:

  • фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
  • арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі.
згарнуць

Тэматычны план работы бацькоўскага ўніверсітэта

Тэматычны план

бацькоўскага ўніверсітэта на 2023/2024 навучальны год

 

Клас

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў, якія вывучаюцца

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

Адказныя

I ступень - "Маё дзіця - малодшы школьнік" для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў

1 кл .

Тэма 1. Адаптацыя вучнняў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя вучняў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі . Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы

верасень

гутарка/кансультацыі/рэкамендацыі

Малахава К.М.

3 кл .

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці . Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэры адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў

верасень

гутарка/ рэкамендацыі

Ламака Т.А.

4 кл .

Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў

верасень

кансультацыя/ памятка

Дубовік Г.А.

2 кл .

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца . Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзіцяці

кастрычнік

анкетаванне / рэкамендацыі

Крукоўская Л.В.

1 кл .

Тэма 2. Рэжым дня школьніка . Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка

лістапад

кансультацыі/ анкетаванне/напамінак

Малахава К.М.

2 кл .

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя

снежань

дыскусія/рэкамендацыі

Крукоўская Л.В.

3 кл .

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў

снежань

кансультацыя/ памятка

Ламака Т.А..

4 кл .

Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер . Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя элементы

снежань

дыскусія/ практыкум/рэкамендацыі

Дубовік Г.А..

1 кл .

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці . Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць

студзень

дыскусія/ памятка

Малахава К.М.

3 кл .

Тэма 3. Здаровая сям'я - здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця

студзень

гутарка/ практыкум

Ламака Т.А.

2 кл .

Тэма 3. Уплывы сям'і на эмацыянальны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем'і са ўтоенай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці

люты

семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг/ рэкамендацыі

Крукоўская Л.В.

4 кл .

Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні .Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп'ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп'ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп'ютарам

люты

дыскусія/ семінар-практыкум / памятка

Дубовік Г.А..

1 кл .

Тэма 4. Станоўяыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы . Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці

красавік

псіхалагічны трэнінг/ рэкамендацыі

Малахава К.М.

3 кл .

Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін .Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі .Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання

красавік

семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг/ рэкамендацыі

Ламака Т.А.

2 кл .

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і. Выхаванне ў працы. Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць

май

форум/ дыскусія/ майстар-клас

Крукоўская Л.В.

4 кл .

Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце

 

майь

дыскусія/ форум/памятка

Дубовік Г.А.

II ступень - "Маё дзіця - падлетак" для бацькоў вучняў V-IX класаў

5 кл .

Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве. Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

верасень

дыскусія/кансультацыя/рэкамендацыі

Кухарчук В.Р.

6 кл .

Тэма 1. Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і. Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі . Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці

верасень

кансультацыя/ памятка

Кароль М.М.

7 кл .

Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў . Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе

верасень

кансультацыя/прэзентацыя/памятка

Яловік С.А.

9 кл .

Тэма 1.Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя ўзроставыя перажыванні. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы

верасень

лекцыя/ канферэнцыя/ вэбінар

Валанцэвіч А.І.

8 кл .

Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэтаў і іх дасягненне . Паспяховасць у школе як адзін з фактараў  дасягнення мэтаў

кастрычнік

семінар-практыкум/

памятка

Сцец С.А.

5 кл .

Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў. Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідарства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як прадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі

лістапад

гутарка/ семінар-практыкум/

памятка

Кухарчук В.Р..

7 кл .

Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Проціпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі "групы рызыкі"

лістапад

дыскусія/ прэзентацыя

Яловік С.А.

інспектар ІСН

9 кл .

Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з акружаючымі людзьмі Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка

лістапад

трэнінгавы занятак/анкетаванне/рэкамендацыі

Валанцэвіч А.І.

6 кл .

Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Асацыяльныя паводзіны падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні асацыяльных паводзін падлеткаў.

снежань

псіхалагічны трэнінг/памятка

Кароль М.М.

8 кл .

Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці паводзін "ахвяры"

снежань

семінар-практыкум/

рэкамендацыі

Сцец С.А.

інспектар ІСН

5 кл .

Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту

люты

лекцыя/гутарка/ рэкамендацыі

Кухарчук В.Р.

7 кл .

Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і .Бацькоўскі аўтарытэт . Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам

люты

дыскусія/ псіхалагічны трэнінг/рэкамендацыі

ЯловікС.А.

9 кл .

Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак

люты

семінар-практыкум / памятка

Валанцэвіч А.І.

6 кл .

Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкі . Як засцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках

сакавік

круглы стол/семінар-практыкум/ рэкамендацыі

Кароль М.М..

8 кл .

Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін

сакавік

семінар- практыкум/ памятка/прэзентацыя

Сцец С.А.

7 кл .

Тэма 4.Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў.

Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех

красавік

гутарка/ псіхалагічны трэнінг

Яловік С.А.

9 кл .

Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў . Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці вучняў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі ? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў

красавік

форум/ семінар-практыкум

Валанцэвіч А.І.

5 кл .

Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і. Пытанні дысцыпліны ў сям'і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту

травень

круглы стол/ дыскусія/ рэкамендацыі

Кухарчук В.Р.

6 кл .

Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін улетку. Небяспека вольнага баўлення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд

травень

семінар-практыкум/ рэкамендацыі

Кароль М.М.

8 кл .

Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце "канфлікт". Сямейныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей . Сямейныя канфлікты ў дыядзе «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты . Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў

травень

семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг

Сцец С.А.

III ступень - "Маё дзіця - старшакласнік" для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў

10 кл .

Тэма 1. Здароўе - гэта жыццё. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі . Гіпадынамія - праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі .З ахоўванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня

верасень

псіхалагічны трэнінг/памятка

Нячай С.І.

11 кл .

Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі . Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі .

кастрычнік

семінар-практыкум/рэкамендацыі

Кожух С.У.

10 кл .

Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, якое становіцца дарослым

лістапад

псіхалагічны трэнінг/напамінак

Нясай С.І.

11 кл .

Тэма 2. Як засцерагчы дзіця ад залежнасцяў? Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці . Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадоленні: памятка для бацькоў

снежань

семінар-практыкум/рэкамендацыі

Кожух С.У

10 кл .

Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны .Вольныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ранніх палавых кантактаў. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фармаванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя

люты

гутарка/ круглы стол/ памятка

Нячай С.І.

11 кл .

Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця. Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства , нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця

сакавік

круглы стол/ дыскусія/

Кожух С.У Крукоўская Л.В.

10 кл .

Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку набыць упэўненасць у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе

красавік

дыскусія/ рэкамендацыі

Нячай С.І.

11 кл .

Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў ? Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы паслаблення ў стрэсавай сітуацыі) .  Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да экзаменаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да экзаменаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым навучальнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд

май

семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг/рэкамендацыі

Кожух С.У Бекер І.А.

           

 

Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце                                                І.А.Бекер

згарнуць

Матэрыялы Бацькоўскага ўніверсітэта