РУС БЕЛ ENG

Школа будучага першакласніка

Навошта вашаму дзіцяці патрэбна ШКОЛА БУДУЧЫХ ПЕРШАКЛАСНІКАЎ?

Паступленне ў школу-важны і адказны момант, як для самога дзіцяці, так і для яго бацькоў. Практычны вопыт паказвае, што далёка не ўсе дзеці ўсебакова падрыхтаваны да бязбольнага і паспяховаму ўваходжанню ў вучэбную дзейнасць у школе. Разумеючы важнасць падрыхтоўкі дзяцей да школы, у нашай навучальнай установе арганізуюцца заняткі для будучых першакласнікаў "Дашкаляты", якія дапамогуць дзецям на новым этапе жыцця.

Школа будучага першакласніка прызначана, перш за ўсё, для адаптацыі дзяцей да навучання ў школе. Якасная падрыхтоўка да школы заключаецца не ва ўменні чытаць, пісаць і лічыць, А ў мностве псіхалагічных аспектаў: ўменні мець зносіны ў калектыве, развіцці ўседлівасці, канцэнтрацыі ўвагі.

Нашы заняткі дазваляюць вызначыць гатоўнасць дашкольніка да навучання ў пачатковай школе, убачыць «слабыя звёны» ў развіцці дзяцей і спрагназаваць магчымыя школьныя цяжкасці.

Дзеці, якія наведваюць падобныя заняткі, больш паспяхова адаптуюцца ў школе, псіхалагічна падрыхтаваны да пачатку навучання, што дазваляе ім у далейшым паспяхова авалодваць школьнай праграмай.

Мэта заняткаў-стварэнне ўмоў для фарміравання гатоўнасці да навучання будучых першакласнікаў у школе, развіццё іх інтэлектуальных якасцяў, творчых здольнасцяў і уласцівасцяў асобы, якія ў будучыні забяспечаць паспяховасць адаптацыі першакласніка, яго дасягненні ў вучобе і станоўчае стаўленне да школы.

згарнуць

Інфармацыйны банк адукацыйных паслуг па падрыхтоўцы дзяцей да школы

Інфармацыйны банк адукацыйных паслуг па падрыхтоўцы дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту да навучання ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі

Установа адукацыі

 

Назва групы

Рэжым работы (месяц, час)

Адказны (Прозвішча, імя, імя пабацьку, тэлефон)

1

Дзяржаўная ўстанова адукацыі  «Хатлянская сярэдняя школа» Уздзенскагараёна

Дашкаляты

Сакавік-май

10.00-11.00

Дубовік Галіна Антонаўна (настаўнік пачатковых класаў,  першай кваліфікацыйнай катэгорыі)

 

38-3-75

згарнуць

Што павінен ведаць дзіця, якое паступае ў школу

У адпаведнасці з вучэбнай праграмай дашкольнай адукацыі дзіця шасці гадоў павінен:

ведаць сваё і бацькоў прозвішча, імя, імя па бацьку, узрост, хатні адрас; Рэспубліка, сталіца, горад, у якім пражывае;

групаваць, класіфікаваць розныя віды транспарту па спосабе перамяшчэння (наземны, водны, паветраны), па прызначэнні і характары грузу (пасажырскі, грузавы);

у лагічнай паслядоўнасці: поры года ( вясна, лета, восень, зіма), месяцы, дні тыдня, часткі сутак; падрабязней:

умець пералічыць хатніх жывёл, растлумачыць, якую карысць яны прыносяць; называць і адрозніваць : 2-3 прадстаўнікоў дзікіх жывёл, птушак;

5 - 6 відаў дрэў (дуб, ліпа, клён, бяроза, каштан, Вярба);

4 віды хмызняку, 6-8 відаў гародніны, 4-5 пладова-ягадных культур;

абагульняць і класіфікаваць прадметы і з'явы па істотных прыкметах (гародніна, садавіна, посуд, мэбля, Транспарт, цацкі, адзенне, абутак, дзікія жывёлы, Хатнія жывёлы, дзікія птушкі, хатнія птушкі і інш.);

правільна змяняць словы па формах, ўзгадняць у прамовы назоўнікі з прыметнікамі ў родзе, ліку, склоне; лічэбнікі да назоўнікаў;

правільна ўжываць назоўнікі множнага ліку ў родным склоне (шмат кніг, дзяцей, дрэў, лыж, кветак, сяброў і інш.) беларуская: гукавы аналіз слова;

параўноўваць прадметы па вышыні, даўжыні, шырыні;

раскладваць ў змяншальным і нарастальным парадку;

класіфікаваць прадметы па 2-3 прыкметах адначасова: колер, форма, велічыня (Знайдзі чырвоны вялікі трохкутнік; маленькі круглы жоўты шарык);

лічыць да 10 колькасных і парадкавым лікам; 0-9 лічбы; 

склад ліку з адзінак (5 С ); ведаць геаметрычныя фігуры: круг, авал, прастакутнік, квадрат, трапецыя, ромб, шар, куб, Цыліндр;

ўсталёўваць прасторавыя адносіны аб'ектаў у адносінах адзін да аднаго (справа, злева, за, над, пад, уверсе, унізе і г. д.);

адрозніваць жанры жывапісу: нацюрморт, пейзаж, партрэт;

правільна штрыхаваць і зафарбоўваць малюнак;

як карыстацца нажніцамі.

 
 
 
згарнуць

Парады бацькам будучых першакласнікаў

1. Гатоўнасць дзіцяці да школы вызначаецца, перш за ўсё, яго фізічным і псіхічным развіццём. Перад выбарам школы пракансультуйцеся ў лекара аб стане здароўя дзіцяці, спытаеце савета ў псіхолага, псіханеўралогія, прыслухайцеся да іх рэкамендацый.

2. Надзяляйце ўвагу рацыянальнай арганізацыі рэжыму дня, Пазбягайце празмерных перагрузак. Выкананне рэжыму дня (рацыянальнае харчаванне, сон, адпачынак, прагулка, гульні, заняткі) не толькі аказвае станоўчае ўздзеянне на ўмацаванне здароўя дзіцяці, але і фармуе сабранасць, арганізаванасць, дысцыплінуе, падцягвае яго.

3. Фарміруйце ў дзяцей цікавасць да навукі і школьнага жыцця. Часта жаданне пайсці ў школу выклікана толькі вонкавым цікавасцю: новая форма, прыгожы партфель, букет кветак... Пры падрыхтоўцы да школы важна зрабіць акцэнт на пазнавальным цікавасці, бо вучоба - гэта праца, і дзіця павінна быць гатовы да гэтага.

4. Верце ў магчымасці вашага дзіцяці, гэта дапаможа яму адчуць псіхалагічны камфорт, абароненасць, упэўненасць у сваіх сілах. Дзіця мае патрэбу ў вашай падтрымцы і адабрэнні.

5. Вучыце мець зносіны з дзецьмі, дарослымі. Прасачыце, як ён праяўляе сябе ў гульнях, ці ўмее падпарадкоўвацца правілам.

6. Развіццё прамовы - адна з галоўных задач выхавання. Падахвочвайце дзіцяці да пераказу казак, мультфільмаў, пачынаючы з кароткіх і добра знаёмых; да складання апавяданняў па малюнку, ілюстрацыі, аб цаццы; прапануеце прыдумаць сюжэт казкі, распавесці цікавы выпадак з жыцця.

7. Выхоўвайце ў дзяцей цікавасць да кнігі, Выкарыстоўвайце як тэму для размоў, сюжэт для гульні, больш Чытайце разам, разглядайце ілюстрацыі, знаёмце з аўтарамі, аналізуйце характары герояў, пацікаўцеся, на каго яны хочуць быць падобнымі. Дайце зразумець, што Кніга-крыніца важнай, цікавай інфармацыі.

8. Прывучайце дзіцяці да падтрымання парадку ў сваім пакоі, на стале, хай ён сам прыбірае цацкі, рэчы, сочыць за сваім знешнім выглядам, абслугоўвае сябе, запраўляе ложак, дапамагае маленькім і дарослым.

згарнуць