РУС БЕЛ ENG

Вучням

Псіхалагічная дапамога

Дзеці і падростки, якія папалі ў цяжкую сітуацыю, могуць атрымаць псіхалагічную дапамогу на анамімнай і бясплатнай аснове

     

згарнуць

Працаўладкаванне ў вольны ад вучобы час

Прававая старонка

Правілы ўнутранага распарадку

 

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар

________Н.В.Рамановіч

  .09.2022

 

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку вучняў

дзяржаўная ўстанова адукацыі

“Хатлянская сярэдняя школа”

Уздзенскага раёна

 

  1. АГУЛЬНАЕ ПАЛАЖЭННЕ

1.1. Тыпавыя правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей-Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 19.09.2022 № 322 “Аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі, дзяржаўным школьным стандартам.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі дзяржаўнай установы адукацыі “Хатлянская сярэдняя школа” Уздзенскага раёна з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання вучнямі навучальнага часу, умацавання дысцыпліны вучняў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.3. Згодна з Правіламі ўсе вучні маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.

1.4. У адпаведнасці з гэтымі Правіламі ў дзяржаўнай установе адукацыі “Хатлянская сярэдняя школа” Уздзенскага раёна да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца правілы ўнутранага распарадку для вучняў, якія зацвярджаюцца дырэктарам.

1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.

1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх вучняў установы адукацыі – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх вучняў установы адукацыі.

1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду усімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

  1. 2. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ ВУЧНЯЎ
  2. Вучні маюць права на :
    • атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
    • стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
    • атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
    • павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад ужывання фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубіянскага або абразлівага абыходжання, знявагі;
    • ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
    • карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
    • бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
    • удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);
    • адпачынак на перапынках, арганізацыю забаўляльнай дзейнасці падчас канікулаў;
    • стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

аб'ектыўную ацэнку ведаў;

  • захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
  • навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
  • наведванне стымулюючых і (або) падтрымных заняткаў;
  • выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
  • вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
  • атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказвае ўстанова адукацыі;
  • атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
  • удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
  • заахвочванне да поспехаў у вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
  • атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
  • удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
  • удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
  • абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
  • недатыкальнасць асобы.

2.26 Іншыя правы вучняў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 

  1. 3. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

3.1. Вучні абавязаны:

3.1.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

3.1.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);

3.1.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);

3.1.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;

3.1.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

3.1.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

3.1.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

3.1.8. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

3.1.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

3.1.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

3.1.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

3.1.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні установы аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

3.1.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

3.1.14. прытрвмлівацца дзелавога стылю адзення, выкарыстоўваць вопратку і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

3.1.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прынадлежнасці;

3.1.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

3.1.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-дамашняе заданне;

3.1.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

3.1.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

3.1.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

3.2. Вучням ва установе адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

3.2.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

3.2.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, Тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маемасці і здароўю навакольных, а таксама прынадлежнасці для азартных гульняў;

3.2.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

3.2.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

3.2.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

3.2..6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

3.2.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

3.2.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

3.2.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;

3.2.10. ужываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;

3.2.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

3.2.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

3.2.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

3.2.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

 

  1. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯЎ

4.1. Вучні абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі.

4.2. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.

4.3. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему) з лагатыпам установы адукацыі.

У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.

4.4. Пры наведванні вучнямі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія малюнкі;

бруднае, мятае (неахайная) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыя, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў маладзёжнайай субкультуры і спартыўных клубаў.

4.5. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучня, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

 

  1. 5. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ

5.1. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі вучнямі.

5.2. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, вучань у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым

5.3. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны вучань:

- займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

- рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прынадлежнасці;

- ставіць на бясшумны рэжым прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое  на стале настаўніка.

5.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучаньўстаеу знак прывітання.

5.5. Вучнь, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

5.6. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапускаючы каментароў і рэплік з месца.

5.7. Пры адказе на пытанне настаўніка вучань устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.

5.8. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб пытанні якое ўзнікае ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, вучань інфармуе, падымаючы руку.

5.9. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.

5.10. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ вучань выконвае іх самастойна. Дапамога іншых вучняў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.

5.11. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для вучня абавязковым і бяспрэчным.

5.12. У выпадку, калі вучань не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і вучаньвыдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

5.13. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

5.14. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

5.15. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

5.16. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць вучню з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі. 

5.16. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй асанкай.

5.17. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і вучня аб заканчэнні заняткаў. Вучань пакідаюць клас з дазволу настаўніка.

5.18. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя вучані пераапранаюцца ў спартыўную форму.

5.20. Па заканчэнні ўрока вучні наводзяць парадак на працоўных месцах, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі)

у класнага кіраўніка.

5.21. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, вучні або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.

5.22. У дзень выхаду на заняткі вучань прад'яўляе тлумачэнні аб паважлівасці прычыне пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

 Дзяжурства вучня:

5.23. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняўVIII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас пераменаў, чысціню і парадак у школе.

5.24. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

5.24. З ліку вучняўVII-XІ класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

 

  1. 6. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАПЫНКУ

6.1. Перапынак прызначаны:

- для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

- адпачынку і фізічнай размінкі;

- прыёму ежы;

- праветрывання кабінета, для чаго вучням неабходна выйсці на калідор ці вуліцу;

- падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

6.2. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.

6.3. Падчас перапынкаў вучням забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

  1. 7. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

7.1. У сталовую вучні ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.

7.2. Вучні выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.

7.2. Вучні выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

7.3. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы вучні павінны захоўваць культуру харчавання.

7.4. Кожны вучнь прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

7.5. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яе занятасці.

Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі

ў спартыўнай форме і зменным абутку.

7.6. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.

7.7. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца згодна з раскладам спартыўных секцый.

Санітарныя пакоі

7.8. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі вучні павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;

7.9. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама пакідаць за сабой смецце, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

7.10. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых,  аб'яднанняў па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў вучні пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Вучні ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.

7.11. У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку, вучань абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнамуадміністратару.

7.12. Вучні не пакідаюць у кішэнях верхняй вопраткі ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.

7.13. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў вучніперадаюць іх  дзяжурнаму настаўніку.

 

  1. 8. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС

8.1. Вучням забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.

8.2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).

8.3. Вучні, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.

8.4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.  

8.5. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.

8.6. Вучні абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.

8.7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах вучні дапускаюцца з дазволу медыцынскага работніка, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.

8.8. Грамадска карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 20 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

9.ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ

9.1. У якасці заахвочвання да вучняў могуць прымяняцца наступныя меры:

аб'ява падзякі;

узнагароджанне Граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

- Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе вучня.

9.2. За здзяйсненне вучням дысцыплінарнага парушэння (у тым ліку неаднаразовае парушэння Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

9.3. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня на  III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

9.4. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.

9.5. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўнагадовага вучня.

 

  1. 10. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

10.1. У будынку ўстановы адукацыі вучні абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

10.2. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаныммесцы (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.

10.2. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

10.3. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) вучням дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.

10.4. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), вучань павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.

10.5. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў вучня. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На вучня накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

 

 

 

 

 

 

 

згарнуць

Каменданцкая гадзіна для падлеткаў у Беларусі!

У Беларусі зацверджана Палажэнне аб парадку перадачы непаўналетніх (ва ўзросце да 16 гадоў), выяўленых супрацоўнікамі органаў унутраных спраў у перыяд з 23.00 да 6.00 па-за жылля без суправаджэння бацькоў, апекуноў цi папячыцеляў або без суправаджэння па іх даручэнні паўналетніх асоб, бацькам, апекунам цi папячыцелям альбо па іх даручэнні паўналетнім асобам і дастаўлення такіх непаўналетніх у сацыяльна-педагагічныя цэнтры. Дакумент зацверджаны пастановай  №772 ад 22 жніўня. Пастанова ўступіла ў сілу з 5 верасня 2020 года. 

 
Кароткі змест:
 
Калі міліцыя выяўляе непаўналетняга з 23.00 да 6.00 па-за жылля і без суправаджэння дарослых (бацькоў, апекуноў і г.д.), то на працягу трох гадзін дзіця трэба перадаць законнаму прадстаўніку або паўналетняй асобе. Калі за гэты час перадаць непаўналетняга не ўдалося (напрыклад, немагчыма знайсці бацькоў), то ён дастаўляецца ў сацыяльна-педагагічны цэнтр. Таксама ў дакуменце адзначаецца, што ён не распаўсюджваецца на непаўналетніх, якія ў выключных выпадках надзелены дзеяздольнасцю ў поўным аб'ёме (у выпадку заключэння шлюбу, нараджэння дзяцей і г.д.).
 
Супрацоўнікі органаў унутраных спраў павінны высветліць прозвішча, імя і імя па бацьку дзіцяці, дату нараджэння і іншыя дадзеныя, неабходныя для ўстанаўлення месцазнаходжання законных прадстаўнікоў. Пры неабходнасці яны дастаўляюць непаўналетняга ў тэрытарыяльны орган унутраных спраў. Пасля высвятлення асобы міліцыянты павінны неадкладна прыняць меры па інфармаванні законных прадстаўнікоў аб месцазнаходжанні дзіцяці.
 
Забараняецца перадаваць непаўналетняга законным прадстаўнікам альбо паўналетнім асобам, якія не маюць пры сабе дакументаў, якія сведчаць іх асобу, або знаходзяцца ў стане алкагольнага або наркатычнага ап'янення, псіхічна хворым і г.д. Пры гэтым пры перадачы непаўналетняга даросламу складаецца акт аб перадачы непаўналетняга ў трох асобніках. Першы асобнік перадаецца які прымае дзіцяці, другі застаецца ў органе ўнутраных спраў, а трэці на працягу трох рабочых дзён накіроўваецца ў раённую ці гарадскую камісію па справах непаўналетніх.
згарнуць