Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Хатлянская сярэдняя школа” Уздзенскага раёна
ЗАЦВЯРДЖАЮ
Дырэктар
_______Н.В. Рамановіч
08.2023
План работы па прафарыентацыі
на 2023/2024 навучальны год
Мэта: выяўленне і развіццё пазнавальных і прафесійных схільнасцей навучэнцаў, асноўных матываў выбару прафесіі; падрыхтоўка кампетэнтнаснай асобы, якая арыентуецца ў свеце прафесій і здольна самастойна думаць, прымаць рашэнні, здабываць і прымяняць веды, дакладна планаваць дзеянні.
Задачы:
фарміраваць ў вучняў псіхалагічную гатоўнасць да работы, звычку штодзённа “працаваць на агульную карысць”;
арыентаваць навучэнцаў на паступленне ва ўстановы вышэйшай адукацыі, прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі;
удасканальваць працоўнае выхаванне, матывацыю да прафесійнай дзейнасці кожнай асобы навучэнца.
Асноўныя напрамкі прафарыентацыйнай работы ў школе:
Рэалізацыя рознаўзроўневага навучання, правядзенне факультатыўных заняткаў і заняткаў дадатковай адукацыі;
фарміраванне ў вучняў пазітыўнага стаўлення да рабочых прафесій і жадання іх атрымаць;
арганізацыя грамадска-карыснай працы і працоўнай (вытворчай) практыкі;
дапрафесійная падрыхтоўка і засваенне зместу адукацыйных праграм прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) у Х-ХІ класах;
узаемадзеянне з арганізацыямі і прадпрыемствамі розных галін эканомікі, з вышэйшымі і сярэднімі спецыяльнымі вучэбнымі ўстановамі;
усталяванне і рэалізацыя ўзаемасувязі вучэбных прадметаў з прафесійным асяроддзем;
выкарыстанне сучасных інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій;
правядзенне мерапрыемстваў прафарыентацыйнай накіраванасці ў пазаўрочны час;
прафарыентацыйная работа з бацькамі;
абнаўленне інфармацыі на стэндзе “Прафарыентацыя”.
№ п/п
|
Змест дзейнасці
|
Тэрміны
|
Адказны
|
Работа з вучнямі
|
1
|
Вынікі паступлення вучняў, аналіз паступлення вучняў ва ўстановы адукацыі
|
жнівень 2023
|
Бекер І.А.
|
2
|
Афармленне і сістэматычнае абнаўленне стэндаў інфармацыйных матэрыялаў па прафарыентацыі
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
3
|
Выяўленне вучняў, якія не вызначыліся з выбарам прафесіі
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
4
|
Стварэнне з ліку вучняў IX класа групы прафінфарматараў для работы з вучнямі I-VIII класаў
|
верасень
|
Нячай С.І.
|
5
|
Класныя гадзіны на тэму прафарыентацыі (згодна планаў выхаваўчай, ідэалагічнай і сацыяльнай работы класных кіраўнікоў)
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
6
|
Арганізацыя пазакласных мерапрыемстваў па прафарыентацыі
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
7
|
Правядзенне тыдня прафарыентацыі
|
красавік
|
Класныя кіраўнікі.
|
8
|
Выставы ў бібліятэцы па тэме прафарыентацыі
|
на працягу года
|
Канановіч З.М.
|
9
|
Арганізацыя сустрэч з прадстаўнікамі розных прафесій
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
10
|
Арганізацыя сустрэч з выпускнікамі з мэтай прафарыентацыі
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
11
|
Правядзення анкетавання па прафесійнаму самавызначэнню
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
12
|
Правядзенне прафесійнай дыягностыкі вучняў
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
13
|
Арганізацыя сустрэч з прадстаўнікамі вучэбных устаноў прафесійнай адукацыі. Наведванне вышэйшых навучальных устаноў, каледжаў і інш. падчас правядзення дзен адкрытых дзвярэй
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
14
|
Арганізацыя сустрэч са спецыялістамі Цэнтра працы, занятасці і сацыяльнай аховы
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
15
|
Сістэматычнае абнаўленне матэрыялаў па прафарыентацыі на сайце ўстановы адукацыі
|
на працягу года
|
Рамановіч Н.В.
|
16
|
Экскурсіі на прадпрыемствы
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
17
|
Афармленне ў класах куткоў па прафарыентацыі
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
18
|
Папаўненне бібліятэчнага фонду літаратурай па прафарыентацыі і працоўнаму навучанню
|
на працягу года
|
Канановіч З.М.
|
19
|
Ажыццяўленне ўзаемадзеяння з установамі дадатковай адукацыі, Цэнтрам занятасці
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
20
|
Стварэнне банка дадзеных аб вучэбных установах раёна, вобласці, Рэспублікі Беларусь
|
на працягу года
|
Валанцэвіч А.І.
Кожух С.У.
|
21
|
Вядзенне прафдыягнастычных карт вучняў
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
22
|
Уцягненне вучняў у аб’яднання па інтарэсах у адпаведнасці з іх інтарэсамі
|
жнівень, на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
23
|
Правядзенне дзён вучнёўскага самакіравання “Настаўнік на гадзіну”
|
кастрычнік, красавік
|
Класныя кіраўнкі
|
Работа з педагагічнымі кадрамі
|
1
|
Знаёмства настаўнікаў з планам прафарыентацыйнай работы
|
верасень
|
Бекер І.А.
|
2
|
Кантроль і аналіз прафарыентацыйнай работы ў школе
|
на працягу года
|
Бекер І.А.
|
3
|
Індывідуальныя кансультацыі для педагогаў па пытаннях прафарыентацыйнай работы
|
на працягу года
|
Бекер І.А.
|
4
|
Разгледзець пытанне методыкі прафарыентацыйнай работы, абмен вопытам на ШВМА педагогаў, якія выконваюць функцыі класных кіраўнікоў
|
на працягу года
|
Бекер І.А.
|
Работа з законнымі прадстаўнікамі
|
1
|
Індывідуальныя кансультацыі законных прадстаўнікоў
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
2
|
Падрыхтоўка рэкамендацый законным прадстаўнікам па праблеме прафарыентацыі
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
3
|
Уцягванне законных прадстаўнікоў да ўдзелу у прафарыентацыйнай рабоце школы з вучнямі (экскурсіі на прадпрыемствы, сустрэчы з прадстаўнікамі розных прафесій)
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
4
|
Арганізацыя для законных прадстаўнікоў сустрэч са спецыялістамі (прадстаўнікамі ўстаноў адукацыі)
|
на працягу года
|
Класныя кіраўнікі
|
5
|
Правесці анкетаванне “Прафесійны выбар вашага дзіцяці”
|
сакавік 2024
|
Класныя кіраўнікі
|
6
|
Бацькоўскі універсітэт “Як дапамагчы дзіцяці ў выбары прафесіі”
|
сакавік 2024
|
Кароль М.М.
|
7
|
Разгледжанне пытання прафарыентацыйнай работы на бацькоўскім сходзе
|
сакавік 2024
|
Класныя кіраўнікі
|
Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце І.А.Бекер