РУС БЕЛ ENG

План

План

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Хатлянская сярэдняя школа” Уздзенскага раёна

 

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар

_______Н.В. Рамановіч

   08.2023

 

План работы па прафарыентацыі

на 2023/2024 навучальны год

Мэта: выяўленне і развіццё пазнавальных і прафесійных схільнасцей навучэнцаў, асноўных матываў выбару прафесіі; падрыхтоўка кампетэнтнаснай асобы, якая арыентуецца ў свеце прафесій і здольна самастойна думаць, прымаць рашэнні, здабываць і прымяняць веды, дакладна планаваць дзеянні.

Задачы:

фарміраваць ў вучняў псіхалагічную гатоўнасць да работы, звычку штодзённа “працаваць на агульную карысць”;

арыентаваць навучэнцаў на паступленне ва ўстановы вышэйшай адукацыі, прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі;

удасканальваць працоўнае выхаванне, матывацыю да прафесійнай дзейнасці кожнай асобы навучэнца.

Асноўныя напрамкі прафарыентацыйнай работы ў школе:

Рэалізацыя рознаўзроўневага навучання, правядзенне факультатыўных заняткаў і заняткаў дадатковай адукацыі;

фарміраванне ў вучняў пазітыўнага стаўлення да рабочых прафесій і жадання іх атрымаць;

арганізацыя грамадска-карыснай працы і працоўнай (вытворчай) практыкі;

дапрафесійная падрыхтоўка і засваенне зместу адукацыйных праграм прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) у Х-ХІ класах;

узаемадзеянне з арганізацыямі і прадпрыемствамі розных галін эканомікі, з вышэйшымі і сярэднімі спецыяльнымі вучэбнымі ўстановамі;

усталяванне і рэалізацыя ўзаемасувязі вучэбных прадметаў з прафесійным асяроддзем;

выкарыстанне сучасных інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій;

правядзенне мерапрыемстваў прафарыентацыйнай накіраванасці ў пазаўрочны час;

прафарыентацыйная работа з бацькамі;

абнаўленне інфармацыі на стэндзе “Прафарыентацыя”.

п/п

Змест дзейнасці

Тэрміны

Адказны

Работа з вучнямі

1

Вынікі паступлення вучняў, аналіз паступлення  вучняў ва ўстановы адукацыі

жнівень 2023

Бекер І.А.

2

Афармленне і сістэматычнае абнаўленне стэндаў інфармацыйных матэрыялаў па прафарыентацыі

на працягу года

Класныя кіраўнікі

3

Выяўленне вучняў, якія не вызначыліся з выбарам прафесіі

на працягу года

Класныя кіраўнікі

4

Стварэнне з ліку вучняў IX класа групы прафінфарматараў для работы з вучнямі I-VIII класаў

верасень

Нячай С.І.

5

Класныя гадзіны на тэму прафарыентацыі (згодна планаў выхаваўчай, ідэалагічнай і сацыяльнай  работы класных кіраўнікоў)

на працягу года

Класныя кіраўнікі

6

Арганізацыя пазакласных мерапрыемстваў па прафарыентацыі

на працягу года

Класныя кіраўнікі

7

Правядзенне тыдня прафарыентацыі

красавік

Класныя кіраўнікі.

8

Выставы ў бібліятэцы па тэме прафарыентацыі

на працягу года

Канановіч З.М.

9

Арганізацыя сустрэч з прадстаўнікамі розных прафесій

на працягу года

Класныя кіраўнікі

10

Арганізацыя сустрэч з выпускнікамі з мэтай прафарыентацыі

на працягу года

Класныя кіраўнікі

11

Правядзення анкетавання па прафесійнаму самавызначэнню

на працягу года

Класныя кіраўнікі

12

Правядзенне прафесійнай дыягностыкі вучняў

на працягу года

Класныя кіраўнікі

13

Арганізацыя сустрэч з прадстаўнікамі вучэбных устаноў прафесійнай адукацыі. Наведванне вышэйшых навучальных устаноў, каледжаў і інш. падчас правядзення дзен адкрытых дзвярэй

на працягу года

Класныя кіраўнікі

14

Арганізацыя сустрэч са спецыялістамі Цэнтра працы, занятасці і сацыяльнай аховы

на працягу года

Класныя кіраўнікі

15

Сістэматычнае абнаўленне матэрыялаў па прафарыентацыі на сайце ўстановы адукацыі

на працягу года

Рамановіч Н.В.

16

Экскурсіі на прадпрыемствы

на працягу года

Класныя кіраўнікі

17

Афармленне ў класах куткоў па прафарыентацыі

на працягу года

Класныя кіраўнікі

18

Папаўненне бібліятэчнага фонду літаратурай па прафарыентацыі і працоўнаму навучанню

на працягу года

Канановіч З.М.

19

Ажыццяўленне ўзаемадзеяння з установамі дадатковай адукацыі, Цэнтрам занятасці

на працягу года

Класныя кіраўнікі

20

Стварэнне банка дадзеных аб вучэбных установах раёна, вобласці, Рэспублікі Беларусь

на працягу года

Валанцэвіч А.І.

Кожух С.У.

21

Вядзенне прафдыягнастычных карт вучняў

на працягу года

Класныя кіраўнікі

22

Уцягненне вучняў у аб’яднання па інтарэсах у адпаведнасці з іх інтарэсамі

жнівень,  на працягу года

Класныя кіраўнікі

23

Правядзенне дзён вучнёўскага самакіравання “Настаўнік на гадзіну”

кастрычнік, красавік

Класныя кіраўнкі

Работа з педагагічнымі кадрамі

1

Знаёмства настаўнікаў з планам прафарыентацыйнай работы

верасень

Бекер І.А.

2

Кантроль і аналіз прафарыентацыйнай работы ў школе

на працягу года

Бекер І.А.

3

Індывідуальныя кансультацыі для педагогаў па пытаннях прафарыентацыйнай работы

на працягу года

Бекер І.А.

4

Разгледзець пытанне методыкі прафарыентацыйнай работы, абмен вопытам на ШВМА педагогаў, якія выконваюць функцыі класных кіраўнікоў

на працягу года

Бекер І.А.

Работа з законнымі прадстаўнікамі

1

Індывідуальныя кансультацыі законных прадстаўнікоў

на працягу года

Класныя кіраўнікі

2

Падрыхтоўка рэкамендацый законным прадстаўнікам па праблеме прафарыентацыі

на працягу года

Класныя кіраўнікі

3

Уцягванне законных прадстаўнікоў да ўдзелу у прафарыентацыйнай рабоце школы з вучнямі (экскурсіі на прадпрыемствы, сустрэчы з прадстаўнікамі розных прафесій)

на працягу года

Класныя кіраўнікі

4

Арганізацыя для законных прадстаўнікоў сустрэч са спецыялістамі (прадстаўнікамі ўстаноў адукацыі)

на працягу года

Класныя кіраўнікі

5

Правесці анкетаванне “Прафесійны выбар вашага дзіцяці”

сакавік 2024

Класныя кіраўнікі

6

Бацькоўскі універсітэт Як дапамагчы дзіцяці ў выбары прафесіі”

сакавік 2024

Кароль М.М.

7

Разгледжанне пытання прафарыентацыйнай работы на бацькоўскім сходзе

сакавік 2024

Класныя кіраўнікі

 

Намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце                            І.А.Бекер

згарнуць